Taupo

I går körde jag från Tongariro National Park till Taupo, en liten stad precis vid sjön med samma namn. Checkade in på mitt hostel och medan jag väntade på att mitt rum skulle bli klart åkte jag till Craters of the Moon och Huka Falls.

Craters of the Moon är ett ställe där varm vattenånga från jordens inre tränger fram. Promenaden runt dessa tog 45-60 minuter och det var helt klart värt ett besök även om jag inte skulle välja att åka tillbaka i första taget. Man förstår grejen väldigt fort, även om det är mäktigt och häftigt.

Huka Falls är en stor fors liknande Storforsen och var också helt klart värt ett besök. Bara att stå och titta på vattenmassorna som forsade förbi var väldigt häftigt.

Resten av kvällen bjöd inte på något speciellt, förutom att jag för första gången sedan jag kom hit lagade ett ordentligt mål mat (nudlar räknas inte). Pasta och tonfisksås (färdig tomatsås + tonfisk på burk) blev det och jag avnjöt till och med choklad till efterrätt. Träffade även en norska på mitt hostel, så nära hem har jag inte kommit på ett tag!

Huka Falls


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar