Så var det klart

Så var det klart, del 1:
 
Skrev inte ut det på bloggen, men jag och Sara har bokat vår resa längs östkusten! Den 13 april lämnar vi Sydney och på vår väg upp till Cairns kommer vi besöka Byron Bay, Surfer's Paradise, Brisbane, Noosa, Rainbow Beach, Fraser Island, Airlie Beach, Whitsunday Islands och Mission Beach. Vi valde att boka vår resa via Peter Pan, en av de största resebyråerna för backpackers.
 
En dialog på Peter Pan när vi gick in för att betala vår resa:

Engelsk kille: "Who helped you make this trip?"
Jag: "An English guy..?"
Engelsk kille: "What did he look like? Dark hair?"
Jag: "Yes..?"
Engelsk kille: "Which hair cut did he have? Longer on the top like me?"
Jag: "I don't remember..."
Svensk tjej: "Var han snygg?"
Jag: "Ja...?"
Svensk tjej: "Okay, it was M."
 


Så var det klart, del 2:

I dag bokade jag Nya Zeeland, alla detaljer är nu fixade. Jag har hyrt en bil, bokat färjorna, bokat och betalat aktiviteter och bokat hostel. Nu återstår bara att skriva ut de tusen papper jag behöver, kolla upp visumdetaljer inför min återkomst till Australien och packa resten av mina saker. Sen kan jag bara kasta mig på planet och påbörja mitt livs roadtrip.

Mitt rum ska plockas ihop helt och hållet i morgon. Torsdag ska jag städa ur det. Går inte att beskriva med ord just nu hur det känns, det tar jag en annan gång. I ett annat inlägg.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar