Näst sista helgen i Sydney

Så var ännu en helg över och det var min näst sista i staden. Sara har sovit här hela helgen, så det är riktigt skönt att slippa henne nu. Blev lite less där ett tag... Nä, skämt åsido!

Fredag badade vi i vår pool innan vi gjorde oss klar för utgång. Slutade med lite "förfest" vid mitt middagsbord och min värdpappa började sjunga en sång om prostituerade för oss... Tack och lov menade han inte oss! Middag i Darling Harbour, drinkar på en jättemysig bar (Grandma's, tack för tipset, Erica!) och sedan ytterligare en bar innan vi satte oss på Maccas mitt i natten. Riktigt bra kväll med en bra tjej!

Lördag åkte vi in till stan för att fixa lite smått och gott. Jag köpte en ryggsäck som jag ska ha under backpackingen och jag älskar den verkligen! Sitter bokstavligen som gjuten för mig eftersom de värmde upp höftremmen och gjöt den efter mina höfter. Nöjda tjejer åkte sedan hem och hade myskväll med chokladglass, kakor med Mars i och serier. Fast någon, inga namn nämnda, somnade. Kan avslöja så mycket som att det inte var jag.

I dag, söndag, hade vi egg and bacon breakfast innan vi åkte till Manly. Fikade semlor på Fika Swedish Kitchen och tror banne mig att det var den godaste semlan jag ätit. Sedan gick vi till stranden och hyrde surfbrädor i två timmar. Vi lyckades båda två fånga nästan varje våg och stå upp nästan varje gång. Utöver detta har vi även lärt oss svänga! Se upp, Australian Open of Surfing nästa år!
 

Två glada tjejer efter en lyckad kväll på stan!
Semla och flädersaft <3

Ellen skriver:

https://24.media.tumblr.com/cdb195c21af049ef00716e04efb19c30/tumblr_n1vvva8FUt1tuqzv4o1_500.gif

Hanna skriver:

Hej! Jag undrar om du åkte med organistation till Australien? Undrar bara hur länge du har varit, om jag skulle åka med skandinaviska institutet ska man bara vara au pair i 6 månader (sen kan man stanna i landet och resa eller jobba ytterligare sex månader). Vore tacksam för svar! :)

Svar: Hej! Jag valde att åka privat och har varit hos min familj i sju månader. En månad var de dock i England och jag vaktade bara huset. SI begränsar till 6 mån för att visumreglerna säger att man bara får jobba hos samma arbetsgivare i ett halvår (jag var ju bara husvakt och jobbade inte en månad). Jag har hört bra om SI, så om du vill åka med dem; gör det! Privat får du dock mer frihet även om det är en större risk. Hoppas det här var till någon hjälp och lycka till! :)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar