Helghäng i Manly

I går åkte jag hem till Sara för att sova hos henne en natt, vilket var väldigt mysigt! Hon tar hand om två tjejer som är betydligt mindre än mina värdbarn, något som jag tyckte var härligt som omväxling. Samtidigt så förstår jag henne som får ta all bråk, skrik och skit också.

På kvällen efter barnen lagt sig spelade vi in en podcast, om någon skulle vara intresserad av den (och om vi vågar) så kan vi publicera den. Vi myste med choklad, sura ormar och chips framför en film innan Sara somnade utmattad och jag fick se slutet på filmen själv. Väckta blev vi 06.19 av tjejerna och helt plötsligt var vi fyra tjejer i en säng. Sara fick dock ta itu med dem medan jag sov vidare eftersom jag är en extremt stöttande kompis. När jag orkade släpa mig upp åkte vi till poolen, jag med x antal loppbett rikare då de fortfarande inte fått bukt med det problemet i huset. I poolen lekte vi, badade och hade det mysigt med tjejerna i närmare två timmar och jag åkte hem. Äldsta tjejen frågade till och med:
"Is she gonna stay with us forever?"
Mitt hjärta smälte lite. Det var första gången vi träffades...

Hemma fick jag träffa den nya au pairen och börja skola in henne, inte för att det är så komplicerat. Så jag har visat henne olika ställen hon kommer behöva köra till, lärt henne lite rutiner och visat hur och när bussarna till stan och Chatswood går. Nu har jag faktiskt insett att det är slut vilket gör ont, men livet gör ont ibland. Så är det bara.

Mindre än en vecka till Nya Zeeland.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar