Cape Reinga

I går körde jag till... Nej, skämt åsido. Märker att jag inleder varje inlägg så.

Men i går körde jag faktiskt till Cape Reinga, en tur jag trodde skulle ta 9 timmar från Auckland, upp till nordspetsen och sedan ner till Whangarei igen men visade sig ta ungefär 11 timmar. Från 9 till 21 befann jag mig på vägen och på själva Cape Reinga befann jag mig i mindre än en timme. På väg dit var jag ganska arg och bitter, mest för att vägen aldrig tog slut och för att det inte fanns några vägskyltar som sa hur långt det var kvar.
"Till och med korna är glada och nöjda där de betar!" tänkte jag argt flera gånger.

Var det värt det? Både ja och nej. Vägen dit var fantastiskt vacker och Cape Reinga likaså, men jag skulle inte göra om det.

Åt middag på lyxrestaurangen McDonald's och strax efter 18 ringde jag mitt hostel i panik, befann mig då i Kaitaia på väg söderut och visste att jag skulle missa sista incheckningstiden. Men tydligen hade de uppgraderat mig till ett privat rum, så behövde inte alls stressa fram. Lyxigt med en egen dubbelsäng för en natt!

I dag har jag tagit mig vidare tillbaka till Auckland. Trots att jag tillbringade förmiddagen i bilen har jag hunnit hälsa på Teres som är au pair här och tvätta! Mitt hostel har dessutom pizzakväll ikväll, så ska absolut inte klaga på livet just nu.



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar