A day in Chattie

I dag åkte jag och den nya au pairen till Chatswood (eller Chattie, som 15-åringen säger) för att handla lite saker. Mötte upp Sara och jag kom hem betydligt fattigare på kontot. Sovsäck (12 dollar, 72 kr, kan inte klaga) var det enda jag planerat eftersom jag behöver ha det på östkusten, men kom även hem med lite diverse kläder, en resedagbok, en kameraväska och ett minneskort till kameran. Hoppsan. Men allt behövdes faktiskt, till mitt försvar. Mest nöjd blev jag nog över kameraväskan, något jag tänkt på länge men inte blev av förrän nu, två år senare. Bättre sent än aldrig! Detta var även sista gången jag träffade Sara på tre veckor, vi som brukar träffas minst varje helg...

I kväll skrev jag dessutom ut alla papper till Nya Zeeland, vilket blev en mindre bok. Flygbiljetten, reservationen på bilen, alla hostel och bokade turer. Allt är klart förutom att jag bestämt mig för att boka ännu en guidad tur. Om bara några få dagar sitter jag i en bil på Nya Zeeland.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar