Filmmaraton Tema Australien

Så har Filmmaraton Tema Australien påbörjats. I dag tar vi oss an Finding Nemo, the clownfish from the Reef. Mysigare och gulligare film får man leta efter. Älskar Disney (och som i detta fall, Pixar) och skäms inte ett dugg över att jag tittar på barnfilmer med jämna mellanrum.
 
I dag landade även mina guideböcker i brevlådan, Lonely Planets Sydney och East Coast Australia. Betyget är än så länge bara godkänt eftersom jag inte har hunnit titta så noggrant i dem. Sydney-boken är liten och behändig med en karta och går igenom område efter område. Vad det finns att göra, äta, dricka och lite till. East Coast Australia är betydligt större och bildfattigare, men känns som att den täcker det mesta från den sydligaste östkusten till den nordligaste. Lonely Planets reseguider ska vara mycket pålitliga med tips och tricks på resan!
 
Woopwoop, usel webcam-bild, men jag har mina anledningar... Som förblir en hemlighet...


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar