Roadtrip i Normandie och Bretagne

I fredags, tidigt på morgonen, åkte jag ut till flygplatsen för att träffa pappa och Sofia... Trodde jag. Istället möttes jag, utöver de tidigare nämnda, mina två bröder A och L och även min syster S. För mig var detta en fantastisk överraskning och de hade lyckats hålla denna lilla hemlighet extremt bra. Efter att fått vår hyrbil efter lite problem (man kan tycka att de på hyrbilsfirmorna ska vara duktiga på att köra och inte krascha bilen vid framkörningen) begav vi oss till Normandie. Det blev ett besök på krigsmuseet i Bayeux, krigskyrkogården vid Omaha Beach (ni som sett Saving Private Ryan vet vilken) och även själva stranden innan vi drog oss till Granville där vi åt en fantastisk middag och sedan vilade ut oss.
 
 
Andra dagen började vi köra mot St Malo, Bretagne, där vi skulle tillbringa natten. På vägen besökte vi Mont St Michel som är Frankrikes näst mest besökta turistattraktion (Paris ligger som etta). Tyvärr regnade det rätt kraftigt och därför åkte inte kameran fram lika ofta som jag skulle ha viljat.
 
 
Dag tre, söndagen, började vi köra tillbaka till Paris med ett mycket viktigt stopp längs vägen. Och ja, jag gjorde det igen. Bungyjump, denna gång 61 meter och jag har plockat mitt tredje land på bungyjumpkartan. Senare på kvällen kom dock det sorgliga, att säga hej då till familjen som åkte hem tidigt måndag morgon, men vi ses ju snart igen!
 

Mariekexet skriver:

Såååå möjsigt <3 (Dock är du lite galen som bara slänger dig ut sådär...)

Svar: Det var underbart. Och nej, jag är fullkomligt sane!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar