Mardi - tisdag

Veckan har kickats igång och oj, vad bra och lätt det går. I går hade jag skola och vi har börjat prata om den franska revolutionen, ett av mina favoritavsnitt i världshistorien. För att göra allting så mycket bättre gnällde pojkarna inte en enda gång under jobbet och allt bara flöt på fantastiskt bra.
 
I dag har jag också haft skola och jag måste erkänna att jag pratade med Laura genom hela lektionen. Jag skyller på att vi inte setts på två veckor... Även i dag flöt jobbet på någorlunda bra, 9-åringen plockade fram trots- och gnällattityden men det löser man lätt genom att skapa små tävlingar; vem hinner byta sina blöta byxor (det började spöregna när vi gick hem från skolan) först? Vem hinner plocka undan flest tallrikar? Att vi dessutom hade en middagsgäst och vi vuxna drack champagne gjorde även dagen rätt bra!
 
Status just nu:
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar