Galette des rois

Söndag är en ganska slapp dag, åtminstone i dag. Tog en sovmorgon och efter lunch Skypade jag med mamma innan jag gick på promenad med fina Hanna. Efter det bjöds det på fika med grannarna och min värdmamma hade gjort en gigantisk Galette (eller gateau) des Rois, alltså en så kallad Kungakaka. I denna kaka som är baserad på mandelmjöl och därmed smakar som mandelmassa gömmer sig en böna eller, som i vårt fall, en liten plastfigur. Den yngsta personen får då krypa in under bordet och säga vilken bit som ska till vem och den som får biten med bönan/figuren blir då kung/drottning. Vid fikastunden med grannarna fick ingen denna lilla plastfigur, men gissa vem som fick den när vi åt resten av kakan efter middagen...? Jajamen, ni gissade rätt och läser alltså drottningens blogg!
 
Hoppas er söndag har varit lika bra som min!
 

Mariekexet skriver:

Åååh drottning Lina! :D

Svar: Bow to me. ;) <3
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar