Lov, strålande lov

Vi har nu nått mitten av första lovveckan här i Frankrike och jag måste säga att det är fantastiskt även om det inte, just nu, ger mig något att blogga om. Så här ser mina dagar ut:

8.00 - kliver upp, klär på mig och äter frukost med pojkarna.
8.45 - kör pojkarna till tennisen.
9.00 - hemma igen och jag har fritid. Den tillbringar jag framför serier och genom att läsa.
16.50 - kör till tennisen för att hämta pojkarna.
17.10 - hemma igen och jag sitter och läser i soffan medan pojkarna gör läxor, spelar dator eller umgås med sin farmor. Farmodern lagar även middagen och jag hjälper självklart till med att plocka undan, men som ni förstår är det mest fritid för mig här med.
20.00 - mina värdföräldrar kommer hem och jag är officiellt ledig även om det känns som att jag varit det hela dagen.
 
Tyvärr åker farmodern hem till Strasbourg i morgon så då blir mitt jobb lite mer avancerat igen. Middagen blir återigen mitt ansvar och jag har ingen att öva min franska på vid lunchen. Trots detta tror jag att jag och pojkarna kommer klara oss fint tillsammans.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar