Lunch i Saint-Germain-en-Laye

I dag bestämde jag mig för att göra något vettigt åtminstone en stund och åkte därför till mysiga Saint-Germain-en-Laye för att strosa runt med Lovisa innan vi mötte upp ett stort gäng au pairer (däribland Johanna och Maria) som går skolan i Saint-Germain-en-Laye. Vi åt galette och crepe och njöt av det faktum att det är torsdag och bara en dag till innan det blir helg!
 
Min crêpe med speculoos (pepparkaka), vanilj/karamellglass och karamellsås! Min galette blev en Norvégienne med rökt lax, creme fraiche och citron.

Mariekexet skriver:

ÅH ATT VI ÄNTLIGEN FICK SES FÖR TYP TRE SEKUNDER!!! Och din crêpes ser helt ljuvlig ut, mums! Kanske den jag ska prova nästa gång? ;) Får se till att träffas snart igen!

Svar: Ja, det var sjukt trevligt! :D Vi måste hitta på något snart! :) Och du bara MÅSTE testa den där crepen <3
Lina Carlsson

Du vet vem skriver:

men alltså lilla lina, jag sa ju till att jag var trött på matbilder nu...räcker det inte med facebook? :(

Svar: Nej, snart får du i chatten och via iMessage också <3 bara för att jag tycker om dig så mycket!
Lina Carlsson

Emelie - Lever drömmen i Paris! skriver:

Alltså shit. Mums. Crêpes. Ge mig.

Svar: Ja, du har ju en till godo och chans på en till ;) il faut profiter!
Lina Carlsson

Hanna skriver:

Hej!

Jag undrar om du behövde visum för att vara Au PAir i frankrike?

Svar: Hej! Nej, eftersom vi är europeiska medborgare och Sverige är medlem i EU behövs inte det. En av de största anledningarna till EU var ju de fyra friheterna: fri rörelse för varor, tjänster, kapital och personer (alltså arbetstagare). Summan av kardemumman; EU-medborgare får jobba i alla EU-länder utan visum. :)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar