Hösten har nått Paris

I dag har höstens första riktiga dag kommit till Paris. Det har varit kyligt, snålblåst och på kvällen spöregnat. Jag, som åkte in till Paris för att vandra runt litegrann med Emelie, höll på att frya ihjäl i min tunnare jacka. Sjuttioelva tekoppar senare åkte jag hem, hämtade 9-åringen från skolan, drack lite mer te och hämtade sedan 11-åringen med bilen då han ringde och frågade om skjuts eftersom regnet börjat ösa ner. Efter en timme på tennisen med den yngre då jag pluggade franska var dagen komplett. Min värdmamma kom lagom till middagen och skrämde skiten ur mig och den äldre då hon stod utanför bakdörren (som är i köket) i mörkret och stirrade på oss. När skräcken sedan lagt sig rättade hon och 11-åringen min läxa till i morgon. Det är inte fy skam med privatlärare!
 

Mariekexet skriver:

Haha, vilken dag! Men håller helt med, bara på en dag blev det en helomvändning med vädret! Galet..

Svar: Pang, bom, krasch! Nu är det höstkappa och sjal som gäller, paraply i väskan och inhandlande av torgvantar står högst upp på listan!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar