Vici

I dag har det varit både en vanlig och en ovanlig dag.

Det ovanliga var att jag hämtade 9-åringen vid lunch för att han skulle till tandläkaren och att han sedan åt lunch med mig innan vi promenerade tillbaka till skolan. Efter tandläkarbesöket har jag fått hantera en ledsen 9-åring som har haft väldigt ont i sin mun och jag tror alla vet vad som händer med barn som har ont.

"Jag vill ha mamma."

Tyvärr stod barnvaktning på schemat och jag har fått trösta en liten kille som suttit och gråtit i trappen. Strykt hans hår, torkat tårarna, försökt säga; "om du går och lägger dig i sängen och väntar på mamma och pappa så är de snart här" och allt slutade med att han satt med mig i min säng och läste mellan snyftningarna, ända tills han började gäspa och jag skickade honom i säng med boken under armen.
 
Nu är det tyst. Därav min rubrik; jag segrade. Detta är en äkta au pair-seger som värmer i hjärtat.

Mariekexet skriver:

ÅÅåh, så bra jobbat! Men så jobbigt :( Min äldsta kom och grät för att han glömt en läxa och inte skulle hinna göra... Gör så ont i hjärtat att se!

Svar: Men usch! Och skolan här är ju så sträng också, så förstår att han var upprörd!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar