VAB

Dagarna följer ungefär samma mönster, men det finns även undantag som i dag.
 
I dag hade jag en fransklektion och efteråt hade jag planerat en lunch med tjejerna, något som jag verkligen sett fram emot. Vad händer? Så fort jag mött upp mina tjejer efter lektionen ringer min värdpappa och frågar om jag kan hämta 9-åringen på skolan eftersom han blivit sjuk. Självklart kan jag vara besviken och sura över att mina planer gick i stöpet, men när min värdpappa är den fina människa som han faktiskt är så går det inte riktigt. Han erbjöd sig bland annat att betala ett restaurangbesök eftersom vi inte hade mycket lunch hemma och skickade ett tack-sms i versaler, så även om jag hade föredragit lunchen med tjejerna kan jag inte beklaga mig.

Dagens seger: jag lyckades ringa på och prata med skolan på franska (plus fylla i ett officiellt dokument på "byråkratifranska") för att hämta pojken och oj, vad jag växte av detta. 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar