Utmanad av Piff

Jag har blivit utmanad av Piff, även känd som Emelie. Jag är vanligtvis inte någon som lägger ut så kallade frågeformulär på bloggen, men eftersom jag vet att jag kommer bli straffad på något sätt om jag inte gör detta... Ja, ni förstår. Jag har inget val.
 
Piff har alltså utmanat mig att svara på 10 frågor, så det är väl bara att sätta igång och få det överstökat!
 
Vad var din favoritlek som barn?
Jag var obotligt förtjust i Burken om jag inte minns helt fel. För er som inte vet är Burken en lite utvecklad lek av kurragömma eller helt enkelt en annan version av Dunken. Vi hade en tennisboll under en blomkruka i svart mjukplast (fråga mig inte varför) men även endast en boll går bra. En letar och räknar till 100 och alla andra springer och gömmer sig. Den som letar ska sedan hitta de andra och då röra vid bollen (blomkrukan i vårt fall) och säga den klassiska frasen (Dunk för "namn" 1 2 3 och var denna person gömmer sig) och den personen är ute ur leken. Om letaren går för långt från dunkstället (bollen) kan en som gömt sig springa fram och sparka bort bollen. Letaren måste då återställa bollen på sin ursprungliga plats och alla (inklusive de redan dunkade) kan då springa och gömma sig igen. Den som blir dunkad först letar i nästa omgång.
 
Hur många gånger har du nyst i rad?
Runt sju skulle jag tro.
 
Vad är det dummaste du gjort när du var liten?
Enligt min syster var det när jag stack henne under armen med en nål. Hon har aldrig riktigt förlåtit mig för det. "Du punkterade min lymfkörtel", som hon säger.
 
Favoritglass?
Sias chokladglass.
 
Var utspelades din första kyss?
Ett vardagsrum, inget dramatiskt eller speciellt.
 
Ditt lustigaste smeknamn?
Puff, Lina-Lou, Calle och Carlsson är de enda jag haft på grund av mitt korta förnamn, så jag måste nog säga att det är oavgjort mellan Puff och Lina-Lou!
 
Vad kan du inte leva utan?
Luft! Men datorn, telefonen, familjen, vänner, böcker och fotografier ligger också nära hjärtat.
 
Vad tycker du mest om med dig själv?
Men sluta nu, Piff... Att jag är omtänksam, glad och positiv (för det mesta) och lojal.
 
Bästa klädbutiken och varför?
Här är jag i valet och kvalet. Älskar H&M och köper nästan alla mina kläder där, men jag köper i princip alla mina jeans på JC. H&M för att det är billigt och de har snygga kläder, JC för att deras egna märke (Crocker) gör förbaskat bra jeans.
 
Vad tycker du om mig?
Det vet du, buddy! Du är ju Piff till min Puff! Du är snäll, fantastisk, lätt att prata med och får mig alltid på bra humör!
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar