En superdag i au pairens ögon

I dag åkte jag in till Paris för att skriva in mig på skolan till nästa termin - på min skola måste man nämligen besöka kontoret inför varje termin för att välja nivå och seminarium. Efter jul kommer jag börja i B1.2 och ha konsthistoria tisdag eftermiddag på den andra filialen i Notre Dame (alltså inte i själva katedralen men i samma område. Ser riktigt mycket fram emot det och en nystart då mitt nuvarande seminarium, ungdomslitteratur, är riktigt dåligt.
 
Efter att jag fixat all tråkig administration träffade jag Emelie och eftersom hon hade bråttom blev det en klassisk vi-går-och-pratar-samtidigt. Sedan bar det av för jobb för min del, men oj vad det har flutit på bra i dag. Vi har lekt med Kapla där pojkarna var mäkta imponerade över mina skapelser och när jag och den yngsta sedan kom hem från tennisen var min värdpappa redan hemma och dagen alltså över även om jag fortfarande ansvarade för middagen. En riktigt bra dag i en au pairs ögon.
 
En suddig bild på någon som också hade en bra dag.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar