Att vara runt barn är ingen lek

Efter att hela familjen har haft några extremt tuffa dagar med den yngsta har jag nog äntligen ork att blogga.

Att vara förälder, syskon eller au pair är verkligen inget lätt jobb ibland. Tvärtom. De senaste månaderna har jag fått se alla möjliga metoder på uppfostring, vissa kommer jag ta till mig medan vissa andra kommer jag aldrig använda mig av. Det har varit många tårar, inte bara från barnet, utan även jag har gråtit en skvätt vissa kvällar.
 
Vad du än gör - säg aldrig till någon au pair att det vi gör är en betald semester eller lättförtjänta pengar. För det är inte sant.

Men när det är så här tufft kan jag i alla fall försöka skratta bort alla känslor med detta.

Marianne skriver:

Du är duktig, stark och framförallt en klok tjej. Ett boktips från mej, läs Lycklige Alfons Åberg när du får tag i den. Budskapet i boken är att om det är aldrig är tråkigt och jobbigt ibland, vet man heller aldrig när det är roligt och glädjefullt. Den tänker jag själv på ibland när livet känns tråkigt och trist. Kämpa på Lina, du gör ett fantastiskt jobb, och dina "barn" kommer alltid att komma ihåg dej!
Kram!

Svar: Så sant, så sant. Du är bra klok själv. Det är som när barnen vill att det ska vara helg veckan, men då skulle ju inte helgen vara speciell längre! ;) Ta hand om dig, kram!
Lina Carlsson

Mariekexet skriver:

*skickar-lite-styrke-kramar-och-nickar-förstående* <3

Svar: Fy fan... Du ska få den ocensurerade, långa historien en dag!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar