11 november

En ledig dag mitt i veckan uppskattas, eller två om jag ska vara helt ärlig. Eftersom det är en röd dag (på grund av att första världskriget slutade 11 november 1918) i dag tog båda mina värdföräldrar ledigt klämdagen i går och därför blev jag helt plötsligt... Ledig. Gårdagen spenderades, liksom helgen, i sängen med serier och även lite Skype med en fin vän och mamma.
 
I dag släpade jag mig däremot utanför ytterdörren och mötte upp Emelie. Efter lite te hos henne begav vi oss till tredje och fjärde arrondissemanget, mer känt som Le Marais. Där intog jag lunch och sedan vandrade vi runt ett bra tag och inhandlade bland annat julklappar. Sedan tog vi en liten tur runt Île Saint-Louis, den minsta av öarna i Seine och som jag blev smått kär i, innan vi skildes åt och jag utmattad tog mig hemåt.
 
Det kallar jag inte bara en dag, utan en bra sådan!
 
Hej, fantastiska vegetariska pasta med zucchini, aubergine och paprika.

Mariekexet skriver:

Uuuugh den där pastan, typ ge mig??? Låter som en urhärlig daaaag.. Ååh, avis att jag gick miste om den lediga dagen :(

Svar: Ja, typiskt att du var sjuk! Och den där pastan var riktigt bra! Inte perfekt, men väldigt god. Vi kan gå dit någon dag, du och jag! :)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar