Whitsunday Islands

Sa har vi satt fotterna pa fast mark, avon om mitt huvud inte riktigt har forstatt det an.
 
Alla protesterade och suckade nar vi nadde Airlie Beachs hamn runt 11-tiden i dag. Vi hade nog alla kunnat stanna ute pa vattnet ett tag till! 23 personer ombord och vi har besokt Whitehaven Beach, snorklat bland koraller (mamma, jag sag Doris! Hon halsar!), solat, sovit under stjarnorna, sett solen ga ner och upp (det var magiskt att sitta och titta pa alla skoldpaddor som kommer till ytan for att andas tidigt pa morgonen med en tekopp i handen), skrattat, haft brodbollskrig... Listan kan goras lang! We've had the time of our life! I kvall ar det efterfest med ganget och sedan ar var tid har i Airlie Beach slut.
 
I morgon bitti tar vi bussen till Mission Beach, en buss vi kommer tillbringa en hel dag pa (ca 9-18). Trodde aldrig att jag skulle saga att jag foredrar nattbussar... Lagger in bilder fran Whitsundays har sa fort jag kan!

lisa skriver:

vad hette båten du var på?:) Gjorde whitsundays förra veckan men vi fick inte sova under stjärnorna buhu :(

Svar: Jag var på Tongarra! Helt underbart! Vi fick inte sova "under stjärnorna" heller eftersom de satte upp ett tält mot regn och kondens, men vi sov ju ute på däck så det var ju bara att sticka ut huvudet om man ville, hihi! Man såg ändå stjärnor i luckan mellan de två olika tälten! :)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar