The weekend: surf camp!

Helgen har definitivt varit en av de bästa under mina fem månader i Australien. Fredag eftermiddag lämnade vi Sydney bakom oss, hoppade på en minibuss och åkte till Bendalong som ligger ungefär tre timmar söder om Sydney.
 
Första kvällen var det bara mat och sängen som gällde, men vi pratade även lite löst om helgens planer. Sam, ledaren, nämnde den fruktade funnel-web spindeln och sa att man har 20 minuter kvar att leva om man blir biten. Vi hade 13 minuter till närmaste sjukhus. Levde lite farligt, jajamen.
 
Lördagen hade vi två surflektioner på två timmar vardera, vi matade gigantiska stingrockor (en sån som dödade Steve Irwin) och tog över barnens vattenpark. Kvällen avslutades med en eld på stranden, prat och allmänt mys innan sänggående. Vad som var mest spännande med denna dag var att Sara hittade en ganska stor spindel på vår tältdörr och när jag kollar så ser det misstänkt mycket ut som en funnel-web. Vad gör man? Jo, man hämtar Sam och nästan alla vuxna kommer och ska undersöka men när de kommer dit så är den borta. Jag hade definitivt de där 20 minuterna i huvudet när jag gick och la mig.
 
Söndagen innebar två nya surflektioner för den trötta kroppen och sista lektionen orkade jag knappt paddla och fånga vågorna. Men kul var det i alla fall och efter en snabb dusch så blev det hemfärd. Strax innan 21 klev jag innanför dörren och är nu dödstrött. Slänger in lite bilder från min lilla kamera som jag hade med mig men jag lägger ut de professionella bilderna jag köpt när jag får dem! Då får ni se att jag faktiskt står upp!
 
Vad ger jag för omdöme på lägret då? Fem av fem stjärnor, faktiskt. Visst, vi var lite för många (drygt 40 stycken uppdelade i två grupper varav en var enbart bara brasilianska studenter), men det är högsäsong. Vad kan man förvänta sig? Nästan alla pratade sitt modersmål (tyska och franska eftersom nästan alla var från Schweitz) och det hade varit roligt om gruppen inte varit så uppdelad. Jag och Sara umgicks mest med Lauren från England (Liverpool), Grant från Skottland, Jacki från Kanada och en till från England jag just nu glömt namnet på. Engelsktalande människor alltså. Om ni är i Sydney en längre tid så rekommenderar jag det av hela mitt hjärta. Personalen är underbar och det är en helt fantastisk upplevelse. Så pass bra att jag kan tänka mig att åka igen innan det bär av hem till Sverige.
 
På väg. Utsikt över Wollongong.
Tältkompisen som väcker en genom att kasta en kudde i huvudet på en.
Lördag. Green Island Beach. Vår första surfstrand.
Mata och klappa gigantiska stingrockor
Känguruburgare! Sjukt god mat hela lägret.
Slackline! (En från Schweitz och Matthias från Tyskland som jobbar på lägret)
Precis bakom våra tält!
Jag var så duktig på teorin att jag fick en klubba av Sam!
Camp fire <3
Söndag. Washerwoman's Beach. Surfstrand nummer två.
Washerwoman's Beach
The camp!

Vigdir skriver:

Handduk med pingviner! Någon har en handduk med PINGVINER!!! Vill haaaaaa!!!!!!!!!!

Svar: Skyldig...
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar