RIP internet

Eftersom vi inte har något fungerande internet för tillfället skriver jag bara något kort på telefonen, under dödshot av min syster. Jag ska försöka få iväg fler inlägg med bättre bilder snarast.

I onsdags fick jag min födelsedagspresent av Sara. Jag mötte upp henne i Manly och vi tog sedan bussen till en okänd destination. Överraskningen visade sig vara att vi skulle ut och paddla kajak! Jag flinade hela vägen, älskar att paddla kajak som den kajakguide jag är. Fick även testa paddla dubbelkajak med roder för första gången! Det var helt underbart, trots att vi inte hittade till skeppsvraken... Efteråt bjöd Sara mig på kladdkakemuffins och jordgubbar, hur fin vän har jag inte? Jag valde henne med omsorg.

Fredag gick jag på bio med Sara och svenska Sophie, Nelson Mandela - A long walk to freedom blev det och jag rekommenderar den verkligen! Jag satt tårögd under flera delar av filmen. Sara sov sedan över hos mig och lördag åkte vi till Manly med Louise. Där tittade vi på surftävlingarna och bara mådde gott innan vi gick till Shelly Beach med danska Sophie för att grilla. Proppmätta fick vi ge bort tre hamburgare och sju korvar till tyska backpackers, vi gjorde förmodligen deras dag. Bad och mycket skratt avslutade den kvällen.

I dag, söndag, har jag varit på marknaden i The Rocks med Sara, ätit på Pancakes on the Rocks och sedan mötte vi upp svenska Sophie för lite fika och shopping. Shoppade två linnen och en t-shirt, 10 dollar (60 kronor) styck. Jag kom in i världens shoppingryck, något som är så olikt mig att Sara sa:
"Vem är du och vad har du gjort med min kompis?"

En bra vecka som avslutades med en mycket bra helg!

Pepsi delade ut gratis burkar av deras nya sort, Pepsi Next. Tror vi råkade passera några gånger för mycket... Totalt 14 burkar på tre personer!
Blueberry Heaven på Pancakes on the Rocks!
Jag och min fina vän!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar