Helg igen

Så har ännu en vecka passerat och regn och rusk skulle nog beskriva den bäst.
 
Onsdag åkte jag in till Sydney för att möta Sara. Väl inne i stan åkte vi till Broadway där jag bestämt satte mig i sofforna utanför Kmart. Skulle absolut inte shoppa, även om kläderna är billiga. Tyvärr tog Sara så lång tid på sig att jag var tvungen att gå in och leta efter henne och lyckades plocka på mig en tröja och ett par skor längs vägen. Sedan inhandlade jag en begagnad undervattenskamera (det köpet var dock planerat) för 12 dollar från Australiens version av Blocket, Gumtree. Lyckades även få med mig en ryggsäck som jag ska ha för dagsturer under min backpacking. 22 liter av märket Osprey, mycket nöjd! Nu saknas bara den stora väskan på 65 liter... Efter vår shopping åt vi pizza på Pizza Hut (jag kanske snodde dricka... Vi har aldrig varit så olagliga som efter vi kom hit...) och avrundade kvällen med utomhusbio! Bucketlist - check! Sara hade bakat äppelkakemuffins som vi dränkte i vaniljsås.. Mycket gott! Tyvärr började det regna och till en början var det mysigt att se filmen Chicago under paraplyer, men när regnet och åskan tilltog.. Nä, vi gav upp. Men 40 minuter blev det.

Fredag, i dag, inledde jag med ett Skypesamtal med pappa och nu i kväll har jag jobbat lite extra på pizzerian. Tanken var ju att jag skulle jobba några gånger där, men när Sara sedan påminde mig om att jag bara har tre helger kvar i Sydney och hur uppbokade alla är så blev det bara denna gång. Men en gång är bättre än ingen gång och jag hade väldigt roligt! Vek pizzalådor, körde ut pizzor, provsmakade ingredienser och torkade bänkar. Chefen och ägaren T är väldigt trevlig! Han gick runt hela kvällen och sa Inga, Inga, eftersom han hörde fel på mitt namn första gången och trodde jag hette Inga. Ska definitivt gå dit och köpa pizza av honom innan jag åker hem, hans pizza ligger definitivt på plats två på min topplista (Hummelstugans pizza i Åre, surdegsbotten... Yum yum!). Godare pizza får man leta länge efter! Det blev hur som helst lättförtjänta pengar! Nu har jag precis lagt på luren efter att ha ringt både morfar och farmor. Riktigt skönt att höra deras röster. Älskar er <3
 
I morgon är planen att ha tacokväll hos Sophie, marängsviss och Sagan om ringen-maraton! Bra uppladdning inför Nya Zeeland. Sara får ta plats i skamvrån, för hon har aldrig sett filmerna förut...

Lite kuriosa... Hur vet man att man inte varit hemma på ett tag? Jo, man hör norrländskan när man pratar med släktingar...
 

Ellen skriver:

Du måste komma till Umeå och äta på Ängen hör jag. Helt galna pizzor. Bästa i världen. Det är även dom som har pizzan för 9000 eller vad det är ;) restaurangangen.se

Svar: Tror faktiskt inte att det kan slå de här pizzorna ;)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar