Duktig au pair planerar Nya Zeeland

I dag känner jag mig för första gången på länge som en duktig au pair. Gjorde alla mina hushållssysslor, lagade mat, diskade undan... Min värdmamma körde 15-åringen till Taekwondon och det är här jag oftast bara säckar ihop och tittar på tv med 10-åringen. Men inte i dag! I dag spelade vi basket under nästan hela tiden de var borta, jag fick honom även att göra sig sängklar och förbereda morgondagens skollunch innan de andra kom hem. Score!
 
Har nu i en timme suttit och skrivit upp saker jag vill se på Nya Zeeland när jag ska dit. Inga biljetter är bokade, men förhoppningsvis tar jag itu med det i morgon. Just nu velar jag om jag ska hyra bil och göra allt själv eller inte. Detta skulle, med boende, kosta mig runt 8000-9000 kronor för hela perioden och jag är tveksamt till om jag ens behöver bilen hela tiden. Är det värt det eller inte? Ska även prata med Peter Pans och få ett quote från dem om vad det skulle kosta för mig att göra NZ med buss, men det skulle vara så skönt att kunna stanna när jag själv vill...
 
Jag är vilse i mina tankar. Biljetten till och från NZ kostar runt 2000-3000 kronor. Råd, någon? Hyra bil eller inte? Sitta instängd på en buss och se allt genom rutan? Är det värt pengarna?

Tina skriver:

För mig låter det som att du bestämt dig redan! Bil känns fruktansvärt värt det! Tänk att köra själv, stanna var man vill, ta vilka vägar man vill! :)

Svar: Jag har bestämt mig till 80% att det blir bil! Skulle vara så mycket skönare!
Lina Carlsson

Ellen skriver:

Men fan, satsa när du ändå är där! Så att du inte kommer hem sen och ångrar att du åkte buss och inte kunde stanna på den där jättefina utsiktsplatsen. Det är förmodligen enda chansen du har, kör fullt ut. Tror det är värt varenda krona.

Svar: Sant. Tror också det kommer vara värt det. Hoppas jag då i alla fall.
Lina Carlsson

Pappa skriver:

Ja, du vet redan vad jag tycker. HYR BIL!

Svar: Det verkar vara vad alla tycker... ;)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar