Årsresumé

Så har ännu ett år kommit till sitt slut, ett fantastiskt år med resor, vänner, familj och så många andra upplevelser och ting som jag aldrig kommer att glömma.
 
Vad hände egentligen år 2014?
 
Jag hann besöka hela fyra länder (Australien, Nya Zeeland, Sverige och Frankrike), fick många fina vänner och växte mer mentalt än vad jag trodde jag var möjligt. Jag hoppade två bungyjump, ett skydive, dök med syrgastuber, lagade stenskott i vindrutan på en hyrbil och sist men inte minst... Jag flyttade från ett land till ett annat och sedan till ett tredje. Vad är mer passande än en resumé av det händelserika året som gått?
 
Januari
 
År 2014 firades in i Sydney med några fina vänner och efter nästan 12 timmar i en park fick vi bevittna de fantastiska fyrverkerierna. Min familj var fortfarande och hälsade på mig i Sydney och jag tillbringade några fantastiska dagar i januari med dem. Utöver detta bjöd början på detta år på ett surfläger, Avicii och Australia Day. Jag fyllde även 20 år i slutet av månaden.
 
 
Februari
 
Februari månad innebar mycket planerande för den närmaste framtiden; backpackingen. Jag forskade mycket kring Nya Zeeland och turistandet i det landet och bokade även en resa längs med Australiens östkust med Sara. Utöver detta var det promenader och stränder som gällde.
 
 
Mars
 
Denna månad tillbringades på stränder runt om i Sydney och jag besökte mitt andra drömland efter Australien, det vill säga Nya Zeeland. Under tre veckor körde jag runt i en liten Nissan Bluebird och upptäckte så mycket av detta fantastiska land som jag kunde. 
 
 
April
 
Medan tiden på Nya Zeeland kom till sitt slut började nästa äventyr; backpacking längs med Australiens östkust. Så här i efterhand är det roligt att inse att delar av de två mest fantastiska resorna jag gjort ägde rum under samma månad.
 
 
Maj
 
Maj började fantastiskt med slutklämmen på östkusten men avslutades som en jobbig månad. Jag och Sara var tvungen att lämna fantastiska Cairns och östkusten bakom oss för att återvända till Sydney, vilket självklart gladde oss om det inte vore för att därefter lämna vårt fantastiska Australien bakom oss "för gott".
 
 
Juni
 
Juni månad handlade mest om att landa i Sverige igen, lämna aussien jag blivit bakom mig och acceptera mitt öde. Midsommar började jobbet och där tillbringade jag, vad det kändes som, större delen av sommaren. Denna månad tog jag även ett viktigt beslut om min framtid och även nutid; jag tackade ja till min franska värdfamilj.
 
 
Juli
 
Denna månad kom jag igång med mitt kajakjobb på riktigt och även om det inte blev ett jobb utan bara ett fritidsintresse var det i kajaken på det lugna vattnet i skärgården jag hittade mitt egna lugn igen. Öl och sauerkraut intogs under fotbolls-VM som jag, familjen och släkten följde slaviskt då det finns lite tyskt blod i oss och det tyska laget gick som tåget.
 
 
Augusti
 
Årets åttonde månad var fylld av förberedelser och nervositet, men även vänner, släkt och familj. Jag förberedde mig, återigen, mentalt på att fly från lilla landet lagom under en längre tid. Vilket jag även gjorde på augustis sista dag.
 
 
September
 
Min första månad i Paris, Frankrike, kan inte beskrivas som annat än stor, mäktig och förvirrande, precis som det ska vara när man gör något nytt. Jag återupptog även mina studier efter över ett års frånvaro för att studera franska vid skolan France Langue i Paris 16:onde arrondissemang.
 
 
Oktober
 
Oktober månad varit turisten Linas månad. Jag beökte Notre Dame, Louvren och andra monument och turistfällor i Paris. Här hade jag äntligen börjat landa i mitt nya liv.
 
 
November
 
Hösten nådde Paris och jag njöt varje dag av att turistmängderna tunnades ut och vi "parisare" fick tillbaka vår stad. Jag började även känna mig mer bekväm i språket och familjen och kände att jo, det här livet kanske är något att hänga i julgranen trots allt.
 
 
December
 
Årets sista månad kom som en smäll, som om någon slog mig med kalendern i huvudet. Vart tog året vägen? Jag började tända adventsljusen och åkte hem för en helgvistelse i Stockholm helgen innan jag faktiskt tog jullov på riktigt. 2014:s allra sista, flämtande andetag firas på svensk mark innan jag möter det nya året, full med förväntan över alla planer och möjligheter.
 
 
Gott nytt år!
Välkommen 2015!

Mariekexet skriver:

Läst din årsresumé typ tre gånger för den är så mysig :'))

Svar: Haha, åh tack <3 Måste erkänna att jag älskar den...
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar