Rotorua - Wellington - Picton - Christchurch

Efter Wai-o-tapu och Rotorua körde jag söderut igen. På vägen till Wellington passerade jag Dannevirke, en dansk stad, men kom till slut fram till Wellington där jag sov en natt innan jag tidigt nästa morgon tog färjan över till hamnstaden Picton på sydön. Sedan satte jag mig i bilen igen och körde från Picton till Christchurch, staden som drabbades hårt av en jordbävning i februari 2011. Där hade jag bara en natt innan jag åkte vidare, vilket var okej för mig då jag inte tyckte att det fanns så mycket att göra.
 
Den här lilla röda båten snurrade runt, runt på samma ställe och gjorde en liten cirkel. Sen åkte den till ett nytt ställe och gjorde samma sak, och igen, och igen, och igen... Helt plötsligt var vattnet prickigt!
Molnen låg som ett lock på bergen.
En container-galleria! Vad gör man inte för att få shoppa i en förstörd stad?


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar