Wellington - tillbaka där allting började

I morse steg jag återigen upp före tuppen och körde från Nelson till Picton (var det verkligen idag? Känns som två dagar sedan). Lämnade igen bilen och lagningen av stenskotten godkändes! Underbar känsla. Sen promenerade jag till färjan bara för att få veta att den var försenad på grund av höga vågor. Det var en lagom glad tjej som efter två timmars väntan fick borda färjan, men även denna gång klarade jag mig utan sjösjuka trots att jag inte mådde tipptopp!

Väl framme i Wellington checkade jag in på samma hostel som första gången jag var här. Samma stad, samma hostel, samma våning. Sedan gick jag med raska steg till Te Papa Museum of New Zealand där jag hann tillbringa en och en halv timme innan de stängde. Eftersom det är gratis är tanken att jag ska gå tillbaka imorgon och avsluta mitt besök innan jag åker till flygplatsen. 

Planen för kvällen? Eftersom jag inte ska köra i morgon ska jag ut och lyxa till det med middag och cider, sista kvällen i landet. 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar