Queenstown

"Stannar hon inte en längre tid på något ställe?" tänker ni nog, och jodå. Det gör hon. Jag har nu tre nätter att se fram emot i den fantastiska staden Queenstown!

Jag hade dock en liten olycka på vägen hit. Inte en bilolycka, jag är fortfarande frisk som en nötkärna, men på State Highway 1 körde jag förbi en gräsklippare som slungade in en sten i min vindruta. Ett stenskott som de inte tänker ta ansvar för och som försäkringen inte täcker. Jag tänker göra historien kort och säga att jag har en nätt summa pengar att betala för en ny vindruta när jag kommer till Nelson. Men vindrutan lagas inte gratis för att jag sitter och surar, det är bara mitt äventyr som förstörs så därför tänker jag försöka hålla samma goda humör uppe hela vägen in i mål!

På vägen till Queenstown passerade jag två helt fantastiska sjöar, Lake Tekapo och Lake Pukaki! Inga bilder gör dem rättvisa.

Suck och snyft. Förlåt att jag väckte och skrämde dig, pappa. Jag hade inte krockat med en Kiwi.
Lake Tekapo! Syns nog inte, men det är verkligen klarblått vatten.
Lake Pukaki, med Mt Cook i bakgrunden.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar