Nelson

6 timmar och 14 minuter sa Google Maps. Sedan lägger man till ytterligare en timme eftersom Google Maps alltid underskattar, men 7 timmar och 45 minuter tog det mig från Fox Glacier till Nelson, då inkluderat mitt enda stop som var Pancake Rocks i Punakaiki.

Jag var framme 15 minuter före utsatt tid för lagningen av vindrutan. Efter en hel del tjorv så får jag inte en ny vindruta, utan de lagar bara stenskotten. Jag har ingen aning om biluthyrningsfirman kommer att godkänna det, det återstår att se. Just nu är jag bara väldigt less och trött på hela vindrutehistorien.

Min dag har inte innehållit annat än körning och jag har dessutom helt glömt bort att fota med telefonen. Detta måste därför vara det mest meningslösa inlägget, men ville mest bara visa att jag fortfarande lever och mår bra. Min dag är då i alla fall komplett efter gratis chokladpudding och glass på mitt hostel!

Konversationen när jag checkade in:
"What's your name?"
"Lina Carlsson."
"With that name you have to be Swedish!"
"How did you know!?"
"Oh, I've read a lot of books written by Astrid Lindgren and your name sounds like a character's from those books."

Enda bilden från dagen. En slumpmässigt utvald cola från en bensinmack. Texten märkte jag först på Smith & Smith, glasfirman. Och jag vet inte om jag höll med den texten just då.

Hanna skriver:

Hej!
Jag har en fråga angående Sydney!
Var i Sydney bodde du? I förort eller i staden? Var det lätt att komma "till naturen"?
Hur var det annars att bo där? :)

Svar: Hej, väldigt få familjer bor i stadskärnan. Jag bodde i en liten förort norr om Sydney (jag ger inte ut namnet eftersom jag tycker att det inkräktar på familjens privatliv). Förorten var väldigt grön och lummig! Till staden hade jag 35 minuter med buss, en av de kortaste transporttiderna du kan ha. Jag tyckte Sydney var underbart att bo i! Tror att det är en stad som man faktiskt måste bo i för att uppskatta ordentligt. Det är lätt att ta sig överallt i staden också. Hoppas det här svarar på dina frågor!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar