Fox Glacier

Sakta men säkert tar jag mig norrut igen på Nya Zeelands västkust. Jag är nu i Fox Glacier för en natt, en liten håla som bara är känd för sin.. Ja, glaciär. I dag tog jag en tur till denna glaciär och meningen var att verkligen få komma hela vägen fram, men ibland blir det inte som man tänkt säg. Moder Jord hade andra planer. Fox River som rinner ut från glaciären bytte riktning och förstörde spåret, vilket innebar att vi fick hålla oss längre bort. På samma avstånd som alla andra turister. Så jag betalade för en guidad tur för att se samma sak som jag kunnat se själv, gratis. Men som sagt, ibland händer det oundvikliga. Jag hade otroligt roligt åt alla asiater som var imponerade av det kalla vattnet (+1 ungefär) och fotograferade sig med små isblock från glaciären. Det är is. Is. Ja, kul hade jag i alla fall!

I morgon ska jag upp tidigt för att köra till Nelson, en körning jag inte ser fram emot, men den måste göras...

Fox Glacier


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar