Warringah Mall och aussie BBQ

I dag har jag varit med familjen till Warringah Mall. Tycker det är ganska trevligt att följa med dit, jag får gratis skjuts (det är lite mer komplicerat att ta sig dit med buss än till Chatswood) och får strosa runt själv medan de gör sina ärenden. Den här gången köpte jag faktiskt lite kläder, en maxikjol och två linnen för att vara mer exakt, eftersom jag tyckte att jag var värd att få spendera lite pengar. Jag har varit otroligt sparsam sedan jag kom hit.
 
Efter shoppingen åkte vi hem igen och började snabbstäda huset. 4.30 pm (jag förstår inte vad de har emot 24-timmarsklockor) fick vi nämligen middagsgäster, min värdmammas närmaste väninna och hennes tre barn (och underbart fina hund Morgan). Barnen lekte i poolen som i dag var hela 24 grader varmt eftersom det har varit "stinking hot", runt 29 grader varmt, i dag. Jag höll mig på torra land eftersom (förlåt MHä, min föredetta svensklärare. Om vår gemensamma vän får dig att läsa detta meddelande, jag höll på att skriva "eftersom att". Svenskan förfaller.) jag inte kände för att bli nerstänkt med vatten. I morgon eller på måndag ska jag nog ta mig ett dopp eller två! Till middag åt vi australiensk barbeque (här kallar de grillspett/souvlaki för kebab) och till efterätt blev det lite blandade sötsaker (choklad- och vaniljglass, små marängbakelser med grädde och jordgubbar, kaneldonuts, mer jordgubbar och hasselnötssnapps). Mycket trevlig kväll även detta, älskar verkligen familjen jag har hamnat hos. De är avslappnade, vänliga och bryr sig verkligen om mig. Det känns som att jag får betalt för att vara en del av familjen.
 
Även denna gång har jag pinsamt dåliga bilder, så tyvärr dyker inga BBQ-bilder upp här. Alla duktiga fotografer skulle dö av chock. Vet inte riktigt vad som blev fel, jag hade bara hunnit ta en sipp från vinglaset...
 
Boost Juice bar är väldigt populärt här borta. Därför tänkte jag i dag testa vad som är så speciellt med det. Jag vet inte om jag hade för höga förväntningar, men jag tyckte det mest smakade vatten. Så nej, inget återbesök i första taget.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar