Nothing exciting to report

I dag har jag varit sängliggande största delen av dagen. Anledningen? Huvudvärk.

En sådan smärta som får en att vilja klättra på väggarna, spy eller helt enkelt önska att man kunde tuppa av med hjälp av ren viljekraft. Däckade gjorde jag, men snarare av ren utmattning när värken väl släppt. Sov som en klubbad säl i vad jag tror blev över två timmar.
 
Tvingade mig upp för att hämta 10-åringen på skolan men det visade sig att pappan gjorde det. Hallelujah moment. Tog i alla fall en promenad till Woolworth's för att ladda mitt nya SIM-kort med pengar. Sen hamnade jag i horisontalläge i sängen igen efter det.
 
På eftermiddagen har jag blivit väldigt ompysslad. Min värdmamma såg på mig att jag inte var pigg och gav mig dunderpiller och order om att dricka och slappna av.
"Close your eyes!"
Jaja, ta det lugnt. Jag är bara nyfiken till naturen, jag kan inte blunda längre stunder då.

Vi har även pratat lite om homosexualitet i detta hushåll och om vad vi tycker om giftermål mellan samkönade. Det stora valet närmar sig ju med stormsteg och självklart fick jag frågan om jag tyckte att det skulle vara legalt, men 14-åringen (som vanligtvis är väldigt tyst) var väldigt kvick och hann före mig:
"Of course she does, she's Swedish!"
Och han kunde inte ha mer än rätt. Jag tycker giftermål mellan samkönade är en självklarhet.
 
Nu: mer paracetamol och sömn. Jag älskar att sova.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar