Make some noise!

Eftersom ni bloggläsare är tysta, anonyma och fruktansvärt tråkiga så ska jag tvinga er att leva om lite. Här i Australien älskar man förkortningar. Man skulle gärna förkorta varje ord tills det man vill säga bara blir en obegriplig sörja av konstigheter, om det inte skulle bli just det. Oförståeligt. Här får man till och med smeknamn som är längre än det riktiga namnet (jag väntar fortfarande på mitt). Så jag har plockat fram en del förkortningar och slangord åt er, sådant som jag har hört användas i detta hushåll och ute på gatorna, och nu är er uppgift att lista ut vad dessa ord står för. Vissa är lättare, vissa är svårare.
  1. Mozzie
  2. Sunnies
  3. Brekkie
  4. Maccas
  5. Trackies
  6. Loo
  7. Vegies
  8. Polly
  9. Sickie
  10. Boot
  11. Uni
  12. U-y
  13. Undies
  14. Footy
  15. Kindie
  16. Cockie
  17. Ute
  18. Dunny
  19. Sheila
  20. Bonnet
Lycka till!
 
Uppdatering: Det är fegt att googla.

SIGNE och ELIN skriver:

1. älg
2. solglasögon
3. rast
4. mcdonalds
5. nå sorts byxor
6.
7. grönsaker
8. godis
9. sjuk
10. sko
11. unibrown
12. OJ
13. trosor
14. fot
15. barn
16. kaka
17. utter
18. dimmigt men soligt
19. skila iväg
20. mössa

Svar: HAHA, okej. Facit kommer snart.
Lina Carlsson

Vigdir skriver:

Äh. Det enda jag törs gissa på är vegies = grönsaker, och undies = underkläder. Resten? Nix.

Svar: Facit kommer snart... ;)
Lina Carlsson

Sara skriver:

Hehehehe jag kan alla

Svar: Men det är ju fusk! Du har ju varit här ett tag nu ;) Hör av dig när du kommer till Sydney om du vill träffas :)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar