Dagens dag

I dag har jag kokat potatis i mikrovågsugn och tillagat broccoli på samma satt. Hemma var jag lite tveksam till denna trädliknande grönsak, åt den men njöt inte av den, men här nere... Jag vet inte om det är något speciellt i marken för broccolin är så otroligt god att jag skulle kunna äta enbart broccoli till middag. Jag har även skrattat åt min värdmamma som tydligen stryker sina t-shirts (och jeans). Anledningen? Efter att tvätten har torkat så slänger hon bara ner den i korgen och låter den ligga. Mamma, pappa, syster E och alla andra som har sett kaoset i mitt rum (jag använder mitt golv som garderob), håll i er. Jag höll på att skratta ihjäl mig och ifrågasatte varför hon inte bara vek ihop dem direkt och la in dem i garderoben! Till mitt försvar så är det oftast jeans och annat som inte behöver tvättas efter en användning som hamnar på mitt golv. Håller jag på att genomgå en massiv förändring? Mutering? Jag älskar broccoli, jag har inga kläder på golvet, jag skrattar åt de som inte har ordning på kläderna och jag sover senast till nio på morgonen (och då har jag typ ångest över att ha sovit så länge)!
 
När vi ändå pratar om min vuxen-mutering... I dag har jag tvättat min första maskin! Och förklarat krig med tvättmaskinen. De har nämligen en toppmatat maskin (tack för det ordet, mamma!) och den är väldigt kinkig med balansen. Så när jag gick upp till köket efter att ha fördelat om kläderna i den för tredje gången så står min värdpappa där och flinar åt mig och säger:
"Are you winning the fight against the washing machine?"
Och ja, jag vann till slut.

Det har varit väldigt skönt att ha haft en dag med pappan i dag. Jag har ju som sagt varit lite obekväm i hans närhet, men nu känns det mycket bättre. Jag har visat honom Piteå för honom med hjälp av Google Maps Street View (ja, mamma, vi har spionerat på dig) och han var väldigt fascinerat av Smurfit Kappa, den stora pappersfabriken. Han överraskade mig dessutom totalt med att berätta att han varit i Boden!
 
Dagens väder! Det ska dock ha varit 26 grader, men i morgon blir det förhoppningsvis 29! Och vi är bara fem dagar in på våren!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar