19 september - hard work work

Eftersom min värdpappa är hemma så slipper jag gå med 10-åringen till skolan, vilket kan verka väldigt skönt. Och visst, jag får sova. Jag älskar att sova. Men i morse hade jag en lapp på golvet som min värdmamma skjutit in genom dörren där alla dagens arbetsuppgifter står. Allt detta var självklara saker som jag skulle ha gjort ändå, men på något sätt blev jag ännu lydigare och jobbade stenhårt med detta under dagen.
  • Ta in tvätten och sortera den i högar; saker som ska strykas i en och resten sorterat enligt vems tvätt det var. När högarna var klara skulle de på rätt sängar.
  • Sortera det sedan tidigare tvättade sakerna i högar.
  • Stryka alla kläder som behövdes strykas (skoluniformer, jeans/byxor och min värdmammas t-shirts och skjortor. Eftersom pojkarnas sommaruniformer har kommit fram strök jag uppskattningsvis åtta av 10-åringens skjortor, och det var bara 10-åringens.).
  • Tvätta så mycket som möjligt.
  • Plocka i och ur diskmaskinen.
  • Rensa upp allt annat i köket.
  • Göra pizza till middag.
När jag skriver det så här ser det inte mycket ut, men det var det. Såg denna bild på Fridas (au pair i USA) blogg:
 
 
Jag mäter också tid i låtar. Denna gång mäter jag det i P3 Dokumentärer. Strykningen tog två P3 Dokumentärer, alltså över två och en halv timme. Och det var enbart strykningen. Tack och lov gjorde min värdpappa grovjobbet i köket, men i dag har jag hunnit med tre tvättmaskiner, strykningen, sorterat, vikt, matat djur och lagat middag. Som tack för att jag slitit som en åsna skulle min värdmamma plocka undan från middagen, men det slutade med att jag gjorde det också eftersom hon aldrig tog tummen ur... Ja, låt oss lämna det. Jag kanske var lite för snabb också. Men allt som allt har det varit en mycket bra dag!
 
Katter på balkong. Notera att kattungen är större än den fullvuxna. Han kommer bli ett monster.
Mim, som vanligtvis inte får komma ut för att han inte ska jaga alla utrotningshotade djur, är helt fascinerad av världen utanför glasdörrarna.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar