Söndag 20131110 - Whale Watching

I morse steg jag och Sara upp före tuppen... Åtminstone kändes det så! En trevlig överraskning väntade mig, hunden hade uträttat sina behov under natten och vem tror ni får städa upp? Just då var jag inte glad på byrackan. Frukost och sedan in till stan i regnet. 10 lämnade båten från Circular Quay och Erica gjorde oss sällskap.
 
Ja, vi fick se valar. Ja, vi fick se en albatross. Nej, vi fick inte se delfiner.
 
Jag såg väldigt många klippor och en horisont. Men även en stjärtfena, en rygg, valar som andades och en albatross.
 
150 ombord och väldigt många blev sjösjuka, inklusive jag och Erica. Tack och lov klarade Sara sig. Jag har aldrig varit sjösjuk i hela mitt liv och jag har till och med jobbat på en båt.
 
"Think happy thoughts!" fick vi höra.
"Think of greasy sausages." fick vi också höra, men det var mindre trevligt.
 
När vi väl kom iland igen smygåt vi chips inne i ett bibliotek, salt är underbart gott ibland, och sedan åt vi lunch på Pancakes on the Rocks.
 
Bussresan hem var inte den roligaste heller, men det gick bra även om jag fortfarande (kl 23.23) inte mår bra.
 
Trots att det inte riktigt blev som jag tänkt mig så rekommenderar jag Sydney Adventure Cruises av hela mitt hjärta! Väldigt bra personal (även om de pratade om mat när man minst ville höra det) och bra valsafari!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar