Rullstolsrace

Välkommen till dagens sportrapport. Banan var proffessionellt preparerad och dagens lopp var kort men intensivt. En smal dörröppning och en snäv vändning var inkluderat och att stöta i hindren (väggar, matta, kattlåda, tvättkorg och dramat) gav fem sekunders tillägg per bump.
 
10-åringen inledde starkt och höll ett bra tempo ända fram till vändningen som var långsam men säker. På tillbakavägen slog den tävlande tyvärr i sidan av farkosten i väggen och sedan hjulet i den ihoprullade mattan, vilket gav honom totalt två bumps.
 
Tävlande nummer två, 14-åringen, tappade kontrollen över rullstolen redan från början och kontrollanten fick nästan assistera i vändningen. Domaren tappade nästan räkningen på antalet bumps på grund av ett kraftigt skrattanfall. Den tävlande slutade på totat 22 bumps.
 
Au pairen inledde starkt och höll ett jämnt tempo genom hela loppet. Vändningen var säker och kontrollerad och dagens sista tävlande lyckades ta sig över mållinjen utan en enda bump.
 
10-åringens tid. Med två bumps i bagaget innebär det ett tidstillägg på totalt tio sekunder. Slutgiltig tid: 1:20,54.
14-åringens tid. Med sina 22 bumps fick den tävlande en minut och 50 sekunder i tilläggstid. Slutgiltig tid: 3:15,24.
Au pairens tid. Ett skickligt genomfört lopp innebar ingen tilläggstid. Slutgiltig tid: 56,05.

Vinnaren blev ingen mindre än au pairen med 10-åringen inte alltför många sekunder efter. 14-åringen intog tredjeplatsen. Det var allt från dagens sportrapport.

Josefine skriver:

Såg att du svarat så svarar här, haha.. Har ännu inte sökt då jag håller på att skaffa mig barnerfarenhetr på dagis som vikarie just nu! Men ska se till att söka snart. Har dock svårt att välja mellan USA eller Australien. Det känns som så olika platser att resa till men är helt säker att båda skulle passa. Valde du mellan dessa? vad var det som fick dig att vilja åka till Australien? Greje är att jag är en riktig sol älskare, hur är det nu på våren hos er liksom? Det blir väl inte "kallt" på vintern? :o

Svar: Förlåt att det har tagit en stund att svara, men jag har funderat på vad jag skriva. Jag valde mellan Australien och Frankrike, även om Australien har lockat större delen av mitt liv. Jag bestämde mig för Australien eftersom det var det verkligen ville, om jag sedan vill göra ytterligare ett au pair-år så blir det Frankrike... Eller USA. Det är något jag har funderat på så här i efterhand också, haha! Det är dock så mycket jobbigare med visum och allt måste gå via en förmedling... Ja, du förstår! Så Europa och Australien är lättare, men USA verkar också helt fantastiskt! När det gäller vädret här... Årstiderna är ju annorlunda, och ja, jag skulle säga att vintern var kall. Inte som i Sverige, men det var kallt i husen och det krävdes en tunnare vårjacka och jeans utomhus. Tjocksockarna räddade mig inomhus, så inomhus är det riktiga problemet. Det är nästan varmare att vara ute! Sen belönas man ju dock med en riktigt varm och lång sommar! Dock så kan det fortfarande vara kallt, med jämna mellanrum kommer sydvinden och då regnar det och blir kyligare, men hettan följer strax efter! Hoppas det här svarar på dina frågor! :)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar