Manly med Sara

Tidigt (enligt mina mått mätt, gick hemifrån tjugo i tio) i går morse tog jag bussen till Manly för att träffa Sara. Himlen var till en början väldigt grå och trist, men trots detta var luften varm och vi låg och njöt på stranden. Vid ett-två tiden klarnade det upp och solen började gassa! Vi vandrade även runt på the Corso, Manlys gågata och vi hittade till både Fika Swedish Kitchen och Nordic Fusion. Det förstnämnda är ett café som säljer svensk fika såsom köttbulls- och skagenmackor, chokladbollar, kanelbullar och svenskt bryggkaffe. Även svenskt godis och annat smått och gott finns att köpa, precis som på Nordic Fusion. Marabou, kexchoklad, Ahlgrens bilar, ostbågar, grillchips, dipp, pärlsocker, Blå Band såsmixer... Massa saker helt enkelt! Det blir definitivt ett återbesök.
 
I dag kom min värdmamma hem efter några dagar på sjukhuset efter sin operation. Nu är mitt jobb ganska likt det jag gjorde under sommaren hemma, nämligen personlig assistent. Hjälpa henne att förflytta sig, servera henne middag, allt hon kan tänka sig behöva. Tyvärr var det inte det roligaste jobbet hemma i Sverige, men som Sara sa... Jag har i alla fall en bra brukare nu. Det känns skönt att faktiskt kunna hjälpa till, vi har blivit ganska bra på förflyttningarna vid det här laget.
 
Inne på Fika pratade vi svenska med en i kassan... Förklarade att jag jobbade som au pair, men hon drog slutsatsen att Sara var backpacker! Vet inte riktigt vad det säger om Sara...


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar