Lördag 20131123 - En del av Sverige

På lördagen åkte jag in till stan och medan jag väntade på Sara hakade jag på en gratis guidad tur i Sydney som tog mig genom underjordiska gångar från Queen Victoria Building till Pitt Street Mall. Vips, så var Lina vilse! Tog mig tillbaka till slut och mötte upp Sara och tillsammans fick vi väldigt långt söderut i staden till Broadway. In på Target och K-mart för billig shopping (med betoning på BILLIG). Köpte flipflops för fyra dollar (24 kr), schampoo och balsam för fyra dollar, bikini för nio dollar (54 kr, dock bara en tillfällig till jag hittar Bikinin med stort B) och träningsshorts för tio dollar (60 kr). Så ja, billig shopping.
 
Sen gick vi till Svenska kyrkan som hade julmarknad och Lucia. Åt julgröt, fikade lussebullar och drack julmust. Det var nästan så att man grät av lycka! Nästan. Under Luciatåget fick vi dessutom pepparkakor av de som satt bakom oss (jag kan ha råkat spärra upp ögonen och titta länge på burken med en suktande blick, men jag svär att det inte var med flit). Lucia var så fint att jag och Sara bestämde oss för att vara med, i morgon är första övningen för oss och även Annie som äntligen landat i Sydney ska vara med!
 
Tyvärr fick jag migrän, så kvällen var inte alls lika trevlig. Hade väldigt ont i huvudet under andra halvan av Lucia och bussresan var inte alls trevlig. När jag kom hem såg min värdmamma att något var fel, gav mig ett dunderpiller och skickade mig i säng. Så fort jag la mig ner och slappnade av brakade helvetet lös med sura uppstötningar på grund av den extrema smärtan, men jag lyckades släpa mig upp och få i mig lite middag (det var min favoritmat, inte okej...), vilade lite mer och lyckades sedan trycka i mig resten när jag var smärtfri och som en ny människa. Så kan man också tillbringa en lördag kväll!
 
Under näst sista låten, Midnatt råder, fick barnen komma upp och vara med. Så söta!

Marianne skriver:

Måste kännas lite skumt med Lucia och julmust i värsta värmen! Men å andra sidan ett riktigt annorlunda julfirande för en Pite-bo på andra sidan jordklotet.

Svar: Det känns väldigt konstigt! Särskilt när man ser palmer bredvid julgranarna... Då blir det kortslutning i hjärnan!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar