En fullspäckad helg

Vill bara säga att jag lever och bloggar ordentligt i morgon kväll, om jag orkar.
 
Helgen är full med planer. I dag har jag och Sara åkt till Bondi Beach och vandrat 3,5 kilometer i över 30 grader till Bronte Beach. Kustpromenaden var otroligt vacker och den tillfälliga konstutställningen Sculptures by the sea var inte så dålig den heller. The Cancer Council hade flera stationer längs vägen där man fick gratis solskydd och det fanns även gratis vatten. Tillbaka till Bondi fick vi skjuts i en Hyondai ix35, bara för att göra reklam för den. Luftkonditioneringen var himmelsk! Sedan vandrade vi längs med stranden och pratade, kändes väldigt konstigt att vara där och se alla livräddare när man sett varenda säsong av Bondi Rescue.
 
Efter lite problem med fulla bussar (jag somnade faktiskt på bussen från Bondi till Circular Quay) kom vi hem till mig och vi lagade tacos och kladdkaka till min värdfamilj, Swedish style. Väldigt omtyckt! Sara sover här i natt och i morgon bitti åker vi in till stan igen för att åka på valsafari. Just nu ser det ut som att det ska regna men vi får väl hoppas på det bästa!
 
Stairway to heaven


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar