Sommarfredag

Sommaren har kommit till Piteå! Egentligen är det väl vår, men 20 grader i skuggan är ganska varmt enligt mig. Sola, sommarkläder på för att ha en lektion innan jag fick fara hem igen. Sedan gymmet med mamma där jag mördade mina ben (jag har kommit fram till att det är den starkaste delen på min kropp). Middag intogs på glasverandan i shorts och linne och nu myser vi för fullt framför tvn. Åh, vilken dag. Det är dagar som dessa jag älskar Sverige, men tanken på att detta bara kommer hålla i sig i tre-fyra månader innan en sex månaders vinter tar över gör mig deprimerad igen.
 
Därför har jag bestämt mig för att leva i nuet! I morgon ska brännan bättras på, mamma sjöng "no matter if you're black or white" när vi jämförde vår hudfärg. Jag kan säga så mycket om att jag inte är den som är svart.
 
Dagens pastasallad
 
Innan jag ens hann publicera detta inlägg ringde S.
"Hej, jag är chaufför och i dina kvarter just nu. Vill du följa med och njuta av solskenet i Södra Hamn?"
Eh... Ja tack?
Sagt och gjort, blev upplockad och vi låg på bryggan och snackade om allt och inget. Andrew Garfield, the power of vinklat huvud, blandraser och allmänt om livet och framtiden. Min fredag blev plötsligt ännu lite bättre!
 
Dagens Instagram från Södra Hamn. Det är såna här dagar Piteå visar sig från sin bästa sidor.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar