Season finale

Så här känner jag mig just nu:
Hallå..?
Doctor Who säsongsavslutningen..?
MINDFUCK!!!
Åh herregud...
Men, kan de verkligen göra så här...?
Vad nu?
WTF?
AAAAH!!!!
 

Om ni inte ser Doctor Who, gör det. Det började 1963 och det gjordes 27 säsonger fram till 1989. Sedan började det om 2005 och nu har alltså säsong sju precis avslutats. Den 23 november är det 50-årsjubileum (jag måste vänta SEX månader innan upplösningen på cliffhangern!). Jag har bara sett Doctor Who Revived, alltså från 2005. Första säsongen är inte så bra, men kämpa på. Under avsnitten The Empty Child och The Doctor Dances så börjar man få en hum om vad DW handlar om och kärleken till den här mystiske mannen börjar utvecklas. Men det är först under säsong två man verkligen fastnar. Men vad handlar DW om och varför ska man se det? Den här texten sammanfattar det ganska bra:
 

Så, där har ni en liten lektion i DW, jag har nu delat med mig av min fandom. Och sen ett litet citat:
 
Var vill ni börja...? Vart vill ni ta vägen? Allt är möjligt med Doctor Who.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar