Lite kryptiska tankar om framtiden

Jag har varit lite tyst på au pair-fronten ett tag. Jag letar familjer för fullt, problemet är att det inte är lika många Australienska familjer som letar än.
 
Jag skickar meddelanden och ansökningar för fullt. Får inte mycket tillbaka, inte ens negativa. Det är som om de försvinner ut i cyberspace och aldrig hittar fram. Jag har hittills inte fått ett enda positivt svar vilket känns väldigt tråkigt. Det enda "seriösa" mailandet jag har gjort är med franska familjer ett tag tillbaka.
 
Som det ser ut nu är det mycket som påverkar min framtid. Det är inte bara mina val, utan även vissa personer i mitt liv påverkar mig. Just nu går jag igenom en tuffare period och min dröm om Australien beror på om jag går segrande ut ur den striden (vilket jag verkligen hoppas och tror att jag kommer göra). Jag är ledsen över att jag är så kryptisk, men det är faktiskt allt jag kan berätta. En vacker dag kanske jag kan avslöja mer.
 
Och om jag inte går segrande ur striden då? Vad händer om jag förlorar? Min dröm om att resa tar nog inte slut då. Om Australien inte känns som en möjlighet kommer jag söka mig till ett land närmare hem, förmodligen Frankrike, så jag lättare kan ta mig hem om det behövs.
 
För vissa personer är man redo att vandra tusen mil genom ogenomträngliga miljöer, medan vissa personer redan finns nära och de håller man nära när det behövs. Även om det innebär att drömmar läggs på is.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar