Stockholm 16-19 mars

Jag gör ett klassiskt dagboksinlägg, haters gonna hate, men så är det och det är så här jag känner för att redovisa Stockholmsresan. Nu i efterhand märker jag hur lite jag egentligen har fotograferat, med undantag från konserten, men vi gjorde egentligen inte så mycket vettigt heller. Så stort cred till den som orkar läsa om lördag och söndag, annars kan ni hoppa direkt till måndag.
 
Lördag
 
Flyget lyfte 1210 från Luleå Kallax Airport. Väl framme i Stockholm höll vi alla på att dö av hunger och bestämde oss för att äta på Arlanda innan vi satte oss på bussen in till Stockholm, men eftersom vi hade en perfekt timing till flygbussen så valde vi trots allt att ta den. Tji fick vi... Väl framme vid bytet till lokalbussen så väntade vi i en halvtimme utan att en buss kom. Prinsessan Lilians begravning påverkade vår linje och vi var inte de enda som inte visste om detta. Så allt slutade med att vi gick hem, med väskorna dragna efter oss. Inte längsta promenaden kanske, men inte heller det trevligaste vädret eller roligaste vägarna att dra en väska på heller. Hemma frossade vi i knäckebröd och te (hur underbart gott är inte det!?) innan vi gick för att handla frukost på Ica. Middag och ett glas vin (åtminstone för två av tre) intogs på en italiensk restaurang på hörnet. Sedan bjöd kvällen bara på Doctor Who och Skype med Rebecka.
 
 
Söndag
 
Jag och M lyckades hitta studentklänningar och sedan lagade vi mat till pappa och S som kom hem från Borlänge där de bland annat åkt skidor. Gjorde en thai-inspirerad kycklinggryta med ris och tack och lov verkade det gå hem. Såg The Amazing Spiderman på kvällen, sjukt bra enligt mig men det kanske bara beror på att jag är väldigt förtjust i Andrew Garfield. Här upptäckte vi även att jag har en gumminäsa jämfört med de andra och jag och E har nu kommit fram till att jag måste ha varit en elefant i mitt förra liv eftersom jag dessutom gråter när jag ser dem (inte riktigt sant, men det är en lång historia).
 
 
Måndag
 
The Big Day. Gick på stan en stund men tröttnade väldigt fort, så vi gick hem för att vila upp oss inför kvällen. Åt middag på Max innan vi åkte till Medborgarplatsen och Debaser. Var där 18.34 och stod i snö och blåst i en halvtimme innan vi blev insläppta. Förband var Say Lou Lou som var riktigt bra, men sedan kom självklart det vi väntat på. Kan mest bara säga att jag inte blev besviken. Jag saknar helt ärligt ord, så jag låter bilderna tala för sig själva.
 
Illuminated <3
Somebody to die for - acoustic version <3
 
Underbara konsert, underbara band. Underbara Theo och underbara Adam. Ingenting kan beskriva känslorna jag hade under den där kvällen. Jag tänkte mest: "shit, det här händer verkligen. De är verkligen där. Jag är här. Jag ser dem live. De är verkliga." När jag lyssnar på dem nu blir jag alldeles varm och det spritter i kroppen av pur lycka. Och nej, jag är inte kär i dem. Jag är kär i deras musik. Deras genialiska musik.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar