Food, glorious food

Jag är så otroligt trött och seg numera. Orkar knappt göra någonting, så jag känner att jag måste få någon rutin i vardagen igen om jag ska orka ta mig upp från sängen och ut från huset någonsin igen.
 
I dag vaknade jag av regnet. Nej, vem ljuger jag för? Jag vaknade av att telefonen vibrerade i sängen eftersom jag i sömnen lagt den där efter att ha snoozat alarmet. Sen hörde jag regnet och kunde inte somna om. Låg och lyssnade ett bra tag på det, hur det smattrade på rutan. Gjorde lyxfrukost med syster och började titta på Supernatural (ny favoritserie! Men inget slår Doctor Who eller Criminal Minds...) på tv:n men var tvungen att stänga av då Åskar kom på besök. Jiiihaaa, väldigt intressant att läsa om min dag va? Inte ett dugg skulle jag tro.

Midsommar i går var riktigt mysigt. Har aldrig förstått supa-skallen-av-sig-traditionen utan jag värdesätter god mat och bra sällskap mycket högre. Fast det kan bero på att jag i många år varit på resande fot eller dagen-före-på-resande-fot runt midsommar. Gårdagen bjöd därför på vitlöks- och rosmarinspäckat lamm, pototisklyftor, baconinlindad sparris och halloumi. Till det serverades en chili-fetaostsås och en riktigt bra chimichurri. Min morbror the grill master... Efterrätt: vit chokladkräm/mousse/någonting med lime och färska jordgubbar. Superlativen flödade över den efterrätten.

I dag blir det favorit i repris eftersom mina kusiner inte fick lamm på midsommar så beställde de det i dag. Så då samlas MASSOR av människor hos morbror L och äter lamm och helgrillad oxfilé. Tänker inte klaga haha!
 
Delar av gårdagens mat: baconinlindad halloumi, baconinlindad sparris, lamm, potatisklyftor och fetaostsås. Saknas gör den underbara chimichurrin :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar