Familjeletandet pågår...

Familjeletandet pågår än, finns bara inget att säga om det. Som jag anade har familjen jag skypat med inte hört av sig igen, däremot mailar jag lite lätt med en familj i Auckland och jag har även skickat ansökningar till två andra familjer. Just nu vill jag bara hitta en suverän familj och sedan åka...

Anonym skriver:

Åhh, vill också bara hitta en familj och känna att "ja, nu gäller det!". Längtar efter att komma iväg på nya äventyr, och fram för allt berätta för vänner och familj att jag faktiskt hittat en familj - då känns det lite mer verkligt att man ska åka ju. Hur var ditt första skype samtal? :) några tips? :)

Svar: Precis! Jag kommer inte känna mig bekväm med planen förrän jag hittar en familj. Har du börjat med visum och flygbiljetter? Eller väntar du tills du hittar familj? Mitt första Skype-samtal var... VÄLDIGT awkward. Och pinsamt typ. Men det var med den svensk/australienska familjen, så det var åtminstone på svenska. Det var ca 10-15 min och det kändes inte som att vi kom på så mycket vettigt. Men nu är det första gjort och jag tror det kommer vara värst, Hur går det för dig? Har du någon kontakt? Och letar du bara i Sydney-området eller över hela Australien? Nya Zeeland? Haha, nu blev det lite mycket frågor men det känns som att vi är lite i samma sits...
Lina Carlsson

Sara skriver:

Märkte visst att min namn försvann, så tror jag blev som anonym på förra kommentaren :P

Sara skriver:

Hej! Jag väntar med visum och flygbiljetter till jag bestämt familj, vill liksom att det ska vara 100% att jag ska åka. Har däremot läst runt lite om visumet, och med ett Work and Holiday visum får man jobba för samma arbetsgivare i max 6 månader. Försökt ta reda på om det gäller au pairer också (vi får ju inte riktigt lön på samma sätt som "riktiga" anställda, dessutom bor vi ju med familjen) men alla säger olika - vet du hur det är? Åh, synd att skype-samtalet kanske inte gick så jättebra men måste ändå vara skönt att ha det första samtalet avklarat! Kan tänka mig nervositeten du måste haft innan samtalet? Haha. För mig går det väl helt okej, märker att fler familjer som vill ha en au pair i augusti/september (eller senare) börjar registrera sig nu så det är kul. Har kontakt med en familj, men vet inte riktigt vad jag känner för den - men har fortsatt prata ändå. Jag har börjat leta i hela Australien nu, även om Sydney står högst upp på listan. Har skickat meddelande till familjer i Perth och Melbourne också - det verkar också som bra städer. Har du kontakt med någon annan än familj än den i Auckland?

Svar: Du tänker som jag då, haha, med visum och biljetter. Jag har också hört båda delarna om det där med samma arbetsgivare i 6 månader... Tanken jag har är att jag ska jobba ungefär så länge så jag är inte så bekymrad, men vi jobbar ju för husrum, mat och fickpengar? Kan det verkligen vara så hårt? Och nej, har inte någon kontakt med någon annan familj än den i Auckland som jag väntar på svar från igen, vet inte vad jag tycker om det heller. De bor suveränt till, men familjen kommer ju i första hand... Sen väntar jag på svar från de andra två jag skickat intresse till... Jag hoppas verkligen jag hittar någon snart! Och jag letar ju bara i Sydney... ;)
Lina Carlsson

Sara skriver:

Jag hade tänkt 6-12 månader, så får kontakta någon ambassad och fråga! Men tycker inte att det ska vara några större problem egentligen. Hade du tänkt backpacka/resa runt sen innan du åker hem? :) håller tummarna på att både du och jag hittar någon familj snart, är just nu riktigt förväntansfull på att åka iväg på ett nytt äventyr! :D

Svar: Jo, jag vill ju hinna med backpacking och helst innan det blir vinter :) Så jag kan tänka mig att till och med jobba på farm för att få ett andra års Work & Holiday Visa, haha! Ja, åh vad jag vill ha familj. Det skulle vara underbart om vi båda hamnade i Sydney också så känner man redan någon där, haha!
Lina Carlsson

Sara skriver:

Jag hade tänkt backpacka med en eller två kompisar, så får se när eller om det blir :) Och precis som du skrev, helst innan det blir vinter ;) Ja, det hade varit riktigt roligt om båda två hamnade i Sydney! :D Familjen jag har kontakt med nu (som jag var tveksam till från början) bor i Sydney, så det är ett stort plus haha! Men du, tänkte att vi kanske kunde lägga till varandra på fb istället? Lite enklare att prata där är här haha :)

Svar: Åh vad roligt! Jag har ingen backpacking-kompis än, men förhoppningsvis löser det sig :) Jag är mest fokuserad på att hitta en familj, haha! :) Ja, vi kan jättegärna bli vänner på fb, du hittar mig på www.facebook.com/carlssonlina94 :)
Lina Carlsson

Sophie skriver:

Hej tjejer:)

Jag flyttar till Sydney den 3e augusti och ska jobba som au pair. Hur går det för er?:) Ni kan maila mig på [email protected]

Svar: Hej! Åh vad roligt! För mig går det inte alls bra! Jag hittar ingen familj för tillfället... :(
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar