Sydney eller London!?

Inne i en period då jag velar fram och tillbaka igen. Au pair i Sydney eller bartender/au pair i London? Vad gör man då om inte listor med för- och nackdelar?
 
Sydney - fördelar
  • Sol, värme, stränder
  • Älskar livsstilen
  • Exotiskt
  • Långt borta = utvecklas som människa att verkligen VÅGA
  • Vackert
  • Engelsktalande (australiensk engelska <3)
  • Stort = mycket att se och göra
  • Alla ska tydligen vara mycket trevliga
  • Medicare = gratis sjukvård
  • Nära Nya Zeeland dit jag också vill fara
Sydney - nackdelar
  • Långt borta från familj och vänner
  • Spindlar, ormar, stingrockor, hajar och andra farliga djur
  • Dyrt (enkelbiljett 6000-11000 kr, även dyrt i landet)
  • Visum och andra förberedelser
London - fördelar
  • Nära hem
  • Hyfsat billigt
  • Trevlig stad
  • Engelsktalande (brittisk engelska <3)
  • Inget visum behövs
  • EU och europa
London - nackdelar
  • Nära hem = inte ett lika stort steg
  • Inte lika förtjust i kulturen
  • Regn
Ja. Som ni ser. Har funderat på Sydney betydligt längre och kommer därmed på fler fördelar där, men för att avsluta detta inlägg... Matchen mellan Sydney och London slutade (efter subtraktion mellan för- och nackdelar) 6-3. Inte för att det här avgjorde något eller ens hjälpte mig i mitt val, men det var ändå trevligt att se. Listorna lär antagligen fyllas på med.
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar