Utbildningsmässa

I dag ägde den årliga utbildningsmässan rum. Som trea på gymnasiet får vi gå från 9 till 15, vilket egentligen innebär att vi är lediga från lektioner. 
 
Från början var det så mycket folk att vi knappt kunde röra oss mellan montrarna. Det finns de väldigt intelligenta typerna som stannar i gången och stoppar upp all rörelse istället för att kliva åt sidan, förstår verkligen inte vad de tänker. Totalt var jag där ungefär mellan 915 och 1415. Jag som bara hade tänkt gå en snabb vända, tji fick jag.
 
Hann i alla fall prata med nästan alla stora universitet (Umeå, Luleå Tekniska, Linköping, Uppsala och Lund) samt med Studentum, Studera, EF, Norrbottens läns landsting (119/65 i blodtryck, 100 i saturation och 5,1 i blodsocker, check!), polisen, räddningstjänsten och försvarsmakten (funderar på att göra GMU). Hann även vara med i många olika tävlingar, så nu väntar jag bara på att de ska ringa och säga att jag vunnit en 64 GB iPad och runt 20 biobiljetter!
 
Vad jag aldrig tänker på när jag går på mässan är att ta så lite kataloger som möjligt, så utöver alla saker och priser jag får blir det en extrem vikt att bära hem... En liten bild på vad jag lyckades få med mig:

X antal kataloger, broschyrer och informationsblad, vatten, nyckelband, mugg, pennor, tandborste+tandkräm, kondom, reflex, diskborste och en tygpåse jag tryckte själv hos Borås Textilhögskola.
 
Stoltast är jag nog över min t-shirt jag vann hos Försvarsmakten. Varje år har de en maskin som testar logik, simultankapacitet, minne och impuls (ungefär), och i år lyckades jag få hela 85 % vilket placerade mig på tredje plats under den omgången! Totalt sett under dagen tror jag att jag låg kvar på tredje plats.
 
Knallorange craft-tshirt i funktionsmaterial (en militär fick hoppa ner i en låda för att fixa en damtröja åt mig, haha!
 
Under dagen är det även en inspiratör som kommer och pratar. Under de tre år jag har varit på mässan har det varit Isabella "Blondinbella" Löwengrip, Adam Tensta och i år Marika Karlsson. Marika har vunnit pris som årets bästa kvinnliga komiker (år 2006 och 2012 tror jag) och hon var riktigt bra! Lite humor skadar aldrig och hon lyckades samtidigt vara väldigt motiverande och inspirerande. Jag tror aldrig jag har varit med om att en hel sal har gått från asgarv till seriöst allvar på så kort stund. Finns inget annat jag kan säga än att det var ruskigt bra!
 
 
Efter det här inser jag dock att jag verkligen inte orkar börja plugga direkt efter gymnasiet. Jag vill göra något annat ett tag.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar