Svar till familj 1

Sent i går kväll svarade jag den franska familjen som kontaktat mig. Jag bad att få veta lite mer om dem eftersom de knappt har någon information på hemsidan, inte heller har de någon bild. De har inte svarat ännu, så i värsta fall var allt en bluff och jag riskerar att få mängder av mail från någon idiot. I bästa fall kollar de inte mailen så ofta.
 
Även om jag inte känner för att åka till Frankrike, får nästan ångest bara av tanken på att behöva prata franska ("I like to learn but hate being taught" som Winston Churchill (?) sa. Jag vill gärna lära mig flytande franska men vill samtidigt inte till Frankrike. Knepigt, knepigt.). Känns dock bra att veta lite mer om dem innan jag avfärdar dem totalt. Vem vet? Det kanske är dröm-värdfamiljen?
 

Signe Olsson äger skriver:

Nu när du bloggar för fullt igen, visa bilder på ditt rum! Haha vill se och orkar inte vänta tills studenten..

Svar: Men då måste jag städa, och då måste det vara ljust. Det får bli på onsdag i såna fall! :)

Och ja, bloggen är i full gång igen eftersom det börjar hända en hel del med "au pairandet".
Lina Carlsson

tessaaaan skriver:

hejdu! :-) jag hittade din blogg på aupairforum, tänkte typ bara... säga hej, haha! lycka till med familjeletandet:D

Svar: Haha, tack! Och hej! Jag hittade din med, håller på att läsa om när du var i London nu. Jag knarkar aupair-bloggar, så tack! :)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar