Helgen

Äntligen hemma hos mamma igen efter en trevlig helg med pappa hos farmor och farfar.
 
Fredag kväll åt vi farmors hemlagade palt, så sjukt gott! Sedan såg vi ungefär halva Bilbo innan vi gjorde en tidig kväll eftersom planen var att åka skidor på lördagen.
 
Lördag visade ungefär -20 grader hemma, men Kåbdalis hemsida visade -11 så jag och pappa åkte i alla fall (syster mådde inte bra och stannade hemma). Väl i Kåbdalis visade termometern -21, så vi fortsatte bort till Jokkmokks marknad där termometern visade närmare -26. Vi höll ändå ut i några timmar och kom hem med tre tennarmband (till mig, syster och pappas fru), två renkorvar, sockar och bröd. Oj vad norrländskt det lät med renkorv och tennarmband... Åt även en himla god älgchili där borta (ännu mer norrländskt)! Middag intogs hos några goda vänner. Pizza och kebabtallrik till oss "barn" och de vuxna åt thaiinspirerade musslor. Riktigt trevlig dag och kväll.
 
 
I dag, söndag, har det varit allmänt slappt. Skulle plugga matte, men det struntade jag i som vanligt. Sen åkte vi till min faster och mina kusiner i Luleå där vi fick fisksoppa till middag och sedan skjutsade vi pappa till Luleå Airport. 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar